C.MEDI

                                 LA SOCIETAT EN LA EDAT MODERNA


  


LA EDAT MODERNA EN ESPANYA
CRONOLOGIA DELS MONARQUES DEL SEGLE XVI i XVII





    1000 anys de la taifa de Dénia  

 

                  

 

                   LA LÍNIA DEL TEMPS

 

 

                            

ESTUDI   DE LA POBLACIÓ EN ESPANYAhttp://www.e-vocacion.es/files/html/1433151/recursos/la/U11/pages/recursos/143315_P150_1.html Avui Espanya pateix una greu crisi econòmica on un dels principals problemes i preocupacions de la majoria dels Espanyols és la feina. L'ídex d'atur a Espanya ha augmentat considerablement des que va començar la crisi. Fixa't
INFORMACIO SISTEMA SOLAR
 
Venus
 
MARTE
 
 JUPITER
SATURNO
URANO Y NEPTUNO
TEMA 2 EL RELLEU  ¿Que vamos a aprender en este tema ?
  • Que es el relieve
  • Los elementos que lo componen.Diferenciacion y definición
  • Power point con los elementos del relieve
  •  Influencias del relieve.
  • Unidades del relieve.
  • Completar mapas mudos físicos de España
  • Realización de test relacionados con el relieve. (informática)
  • Rios de España
  • Costas de España
El montgo EL RELIEVE DE LA PENINSULA IBERICA   EL RELIEVE DE ESPAÑA Y RIOS ( TEORIA)   EL RELIEVE DE ESPAÑA  
 ESQUEMA DEL RELIEVE DE ESPAÑA
     EL RELIEVE INTERIOR Y COSTERO DE ESPAÑA Relieve_interior_y_costero_de_España  RELIEVE DE ESPAÑA (FACIL) 
Relieve de España. ¿Dónde está? relieve de españa 2 RIOS DE ESPAÑA (FACIL)   RIOS DE ESPAÑA (AVANZADO) Ríos de España. ¿Cómo se llama?(Avanzado) RIOS DE ESPAÑA (¿DONDE ESTAN?) Ríos de España. ¿Dónde está? (Avanzado)COSTAS DE ESPAÑA
ESQUEMA DEL RELIEVE                                                                                 CAPAS DE LA TIERRA
                                                          LAS PLACAS TECTÓNICAS
 
DIFERENCIA ENTRE MAPA,PLANOL I CROQUISEJEMPLOS 9 d'Octubre

En aquesta setmana entrant a l'escola cel-lebrem el 9 d'Octubre. Ací deixe alguns dels recursos que utilitzarem.
power point  9 d'octubre
Activitats: - Ambientació i decoració de la classe. - Taller de Contacontes. - Auca de Jaume I - Conèixer les comarques del País Valencià - Taller de massapà

DIJOUS 27 DE SETEMBRE DE 2012

El meu carrer: La descripció

El text descriptiu es la reprensentació escrita amb paraules d'un objecte, persona, paisatge, animal, etc
Un text descriptiu explica detalladament i precisa com són les persones, els animals, els objectes, els llocs, els ambients … Les descripcions solen formar part dels textos.
En un text descriptiu s’utilitzen recursos lingüístics que permeten crear una imatge mental d’allò que es descriu: mots de significat precís (com els substantius), adjectius que afegeixen qualitats a la realitat descrita, comparacions, etc.  A l'hora de descriure has de tenir en compte les següents idees: a) Observa la persona, cosa o paisatge amb atenció. Fixa't bé en tots els elements que ho componen, en aquest cas, com es tracta d'un carrer: Elements: vorera, cases, bústies, senyals, etc... Com són: - Forma: quadrades, rectangulars, cirulars, punxeagudes- Color: verd, groc, roig- Mides: llarg, estret, ample, curt.- Situació: damunt, davall, allí, davant, darrere -Altres qualitats: vell, nou, asfaltat, de pedres, carrer comercial, peatonal b) Utilitza elements retòrics com les comparacions: llarg com una serp, carrer fosc com una nit sense estreles, etc..i  metàfores: el sol badalla, mar d'argent, el llàpis és el pinzell de la escriptura... c) Estructura i ordena be tota la informació. Amb frases completes i amb ordre. Comença d'allò més general a allò més concret. Fes ús de tot el vocabulari aprés i adjuntau ambs adjectius i adverbis.  Un estructura básica es:  PRESENTACIÓ:   - El carrer del Pou està situat a la falda de la muntanya.... - Quan el sol començava a brillar, vaig descobrir que em torbava al carrer...- Entre una muntonada de gent, es podia llegir en el rètol luminós el nom del carrer... DESCRIPCIÓ DEL CARRER:  - És ample i llarg com una serp.Amb unes voreres de pedra antiguesque quan plou el coverteixen en un carrer Venecià....- El carrer, prop de la mar, es tìpic mediterràni i de plataja. Ple de botigues on venen flotadors, tovalloles i parasols... COMENTARI FINAL:  - A mi realment mèncanta viure en este carrer... - És un carrer típic, encara que conserva la humanitat de la seua gent.. d)  Utilitza connectors entre frases i paràgrafs. Dona a l'escrit una major organització i donar a entendre millor les idees. Exemple:  "Entre una espessor d’arbres es veia una casa. Una casa fora poble, aïllada, voltada d’una gran extensió de terreny llis com el palmell de la mà. Al davant tenia un jardí ple de tulipes, i de rosers amb les darreres roses del mes de juny. Els arbres eren til·lers. Ran de reixa, abocat a la carretera, hi havia un mur de baladres amb flors roses i vermelles. Se sentia un perfum espès, aturat, com si no es mogués del clos del jardí, de xuclamel i de troana".

El plànol de Dénia (II)

Seguint en el projecte d'investigació, en aquest apartat aprendrem a utilitzar el mapa i localitzar els carrers. Les activitats que realitzarem:  - Localitzar el teu carrer. - Localitzar els carrers dels centres públics.- Traçar el recorregut des de ta casa fins el col-legi.- Classificar els carrers de Dénia per temàtica.- Trobar el tresor. Joc- Detectius numèrics.- Utilitat del plànol.Diferència entre plànol/mapa/croquis.- Fem un croquis de la nostra casa.

El carrer (I)

En aquest primer bloc, investigarem els elements que trobem als carrers. Et sorprendràs de la quantita d'aspectes que hi ha... i que no ens adonem. Les activitats a realitzar en aquest apartat són: - Què sabem del nostre carrer? Quines característiques tenen?Hi ha que són curts, altres llargs, uns amples, altres estrets, antics, nous...Tenen noms.- Que hi ha als carrers? Botigues, bancs, rètols, etc...- Buscar el nostre carrer al google maps.- Buscar el significat del nostre carrer.- Lèxic del carrer. 

¿COMO REALIZAR UNA WEBQUEST SOBRE TU CIUDAD?